Mateřská škola

Mateřská škola Zahradní Mateřská škola Zábřeh, Zahradní 182/20

Mateřská škola
  • úvodní stránka
  • MŠ se představuje
  • spolupráce s Mensou Česko
  • Metoda NTC Využití prvků NTC v praxi
  • co potřebuje dítě do MŠ
  • třídy
  • fotogalerie
  • Pampelišky Sedmikrásky Zvonečky Vlčí máky Zájmové kroužky Společné akce Společné prostory mateřské školy
  • školní vzdělávací program
  • zápis dítěte do MŠ
  • dokumenty
  • Zábřežská Mateřinka
  • edukativně stimulační skupiny
  • úspěchy našich dětí
  • kontakty
MŠ Zahradní Zábřeh Mensa
Školka spolupracující
s Mensou Česko
Map ORP Zabreh Olomoucký kraj Projekt OP JAK MŠ Zahradní

Využití prvků NTC v praxi 

Metoda NTC Learning systém učení – rozvoj rozumových schopností dětí ve věku 3 – 7 let patří k jedné z technik užívaných při obohacení učiva pro nadané děti. V mateřských školách, kde se tato metoda aplikuje, by měly být veškeré nadstandardní aktivity plánovány v souladu s plněním cílů RVP PV.     Z tohoto důvodu je možné prvky metody NTC Learning volit při aktivitách tematicky zařazených, či aplikovat jejich používání střídavě v jednotlivých částech dne.

 

NTC systém učení – ukázky praktických cvičení a možností aplikace do praxe :

  • cvičení motorických dovedností – rotace kolem vlastní osy, skákání „Panáka“, skákání na trampolíně
  • cvičení koordinace, rovnováhy – chůze po čáře, obrubníku, laně, švihadle, skoky snožmo, po jedné noze, využití kladiny, lavičky – chůze, přeskoky
  • cvičení jemné motoriky – hlavolamy, navlékání, mozaiky, trhání a mačkání papíru, modelování
  • akomodace oční čočky, pravidelné chvilky s míčem – driblování, házení ve dvojicích, házení o zeď, házení na cíl, kutálení ve dvojicích, házení míče na terč, koulení po nakreslené čáře, podávání míče v kruhu – hra Na obra a Palečka,...
  • práce se znaky a abstraktní symboly – značky aut, vlajky států, dopravní značky, piktogramy, písmena
  • pravidelné chvilky s hádankami - logické hádanky (enigmatické otázky)
  • práce s hudbou – tanec, pohyb na hudbu, poslech a rozpoznávání hudby, rytmizace
  • práce s textem – rytmizace říkanek, spojení s hrou na tělo nebo na rytmické nástroje
  • grafomotorická cvičení – RUKA-PUSA-OKO – za doprovodu říkanky, písničky obtahujeme předkreslené tvary
  • zapisování přečteného příběhu do myšlenkové mapy
  • deskové hry a hlavolamy na trénink vybraných oblastí myšlení – paměť, rychlá reakce, logika a kombinatorika, prostorová a plošná představivost, analyticko-syntetické myšlení, abstraktní myšlení, vědomosti, znalosti

 

Budeme vychovávat dítě s pozitivním přístupem k přírodě, člověku i k sobě samému.

Chceme vytvářet školičku pestrou, nápaditou, harmonickou, s přátelskou atmosférou mezi dětmi i dospělými.

Úvodní strana / Dokumenty / Naše třídy / Fotogalerie / Kontakty / Prohlášení o přístupnosti

Přání pěkného dne